Crónica y fotos d’un día hestóricu

Dumingu 27

Las jornáas de conmemoración del Día Nacional de Cantabria del 2008 escuminciarin el dumingu pola tardi col conciertu “POLA DECENSA DE LA MUESTRA TIERRA” con Los Nadie, Mundo-Res, Falanoncaduca y A.R.D.E.N.

Amás, dellas distribuioras y coleutivos (Distribuiora Cadíu, Entersindical Cántabra, PATAS, Alerta Solidaria…) se averarin al prau pa poné-l puestu y dase a conocer.

Los Nadie, viníos d’Iguña y Campoo, espertarin al públicu col su punk-rock de ráiz rural acompañau de tonáas montañesas.

Al grupu Mundo-Res, de la capital cántabra, se le notó la esperiencia de proyeutos anterioris, dando un conciertu mui guapu.

Dimpués, nel descansu, hebo una intervención dendi Regüelta, nel que se presentó estas jornáas con un ispíritu de meciar lo vindicativu y lo festivu, y hebo comentarios al respeitivi de avanzar ena concencia de pueblu y de clas, y nel que se suliñaba la frontal oposición enti’l proyeutu capitalista y dependentista del “Día las Istitucionis” y el proyeutu revulucionariu de costrución nacional nel qu’estábamos participando.

El conciertu continuó colos asturianos de Falanoncaduca, que lo pasarin ellos tan bien allí riba nel escenariu cumu la genti abaju nel prau.

 Pa zarrar, el soníu contundente d’A.R.D.E.N. terminó d’animar al públicu, ya entregau pa esas horas.

La jorra siguió ena cachapera, con ratos de folclor popular, amás de la sesión de música que pusierin los DJs. 

D’ahí la genti marchó a la zona d’acampáa, pues había que descansar cudando nel Día Nacional de Cantabria que vinía derréu.


 

Lunis 28

El Día Nacional de Cantabria remaneció ventosu y ñublau, peru bien luegu jué despejándosi, quedando un clima perfeutu pa las atividáes que diban a desarrollase a lo largu de tol día.

Mientras los asistentis diban abriendo boca con la churizáa con sidra cántabru que se ofrecía, los talleris diban escuminciando. Zani, un auténticu artista de l’arcilla, montó un puestucu nel que desarrolló poca a pocu una obra cerámica pa que tola genti pudiera ver el su desarrollu. Tamién tuvo lugar el concursu de “carrera d’ollas”, qu’esti añu tuvo cumu ganaor a Marco, de L’Astilleru.

señoruca ollas
Señoruca colas ollas

Ya pa la meyudía, sirvióse la tradicional olla ferroviaria con una gran asistencia, y tamién una alternativa pa la genti veganu. Too ellu jué amenizau pol grupu teatru “María de los Nervios”, qu’estuvo tan divertíu cumu siempri. L’únicu “debe” al día jué que tuvo de posponese la entrega del premiu del certamen fotográficu “Otras Rialidáes de Cantabria”, por imposibilidá del jurau de aconcejase.

Dimpués jué’l momentu esperau de la III competición de tiru-cuerda, con 8 equipos participantis y la vitoria final para “Tresmiera”, onqui lo más destacau ensin lugar a dudas jué la implicación y el disfrute del públicu animando.

 

 

Tresmiera campión por sigundu añu consecutivu
“Tresmiera” campión por sigundu añu consecutivu

 

 

 

Enas intervencionis pulíticas, a Abora, Conceju y Regüelta, sumarinse la Entersindical Cántabra, las delegacionis enternacionalis de Darréu (Asturies) y Agora (País Llionés) y el guerrilleru cántabru Jesús de Cos, d’AGE Cantabria.

 

Dimpués allegó’l turnu de la echáa de jisquíos, tan animáa cumu siempri, que jué meciándose col folclor de vozaineros, gaiteros y rabelistas, pa dir acabando con tonáas una jornáa qu’ensin duda jué un largu pasu p’alanti nel procesu de costrución nacional de Cantabria. 

 Aúpa’l 28 Juliu!!

 

CANTABRIA LIBRI, PODER POPULAR !!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s